Melabur Dalam Matawang Kripto Untuk Masa Depan Lebih Cemerlang!

Perkara yang paling kerap berlaku dalam dekad ini ialah mata wang digital. Sepanjang lima tahun yang lalu FXCM CLIENT FIRST-TRADER DRIVEN, mereka telah mula berpopulasi pada kelajuan yang revolusioner. Ia bukan semata-mata kewujudan mereka; jenis sifat yang luar biasa yang terkandung di dalamnya menjadikan mereka subjek yang diminati. Kebisingan yang dicipta oleh harga eksponen mereka yang semakin meningkat menarik perhatian. Sebagai tambahan, teknologi canggih dan ekosistem terpencar, dengan ciri tidak dikenali dan penyelesaian pantas, adalah sebab untuk penguatannya.

Saham Biasa Vs Pelaburan Altcoin

Di peringkat global, pelaburan dalam altcoin menjadi topik perdebatan dan ia mendapati ruang itu kerana ia berbeza daripada pelaburan tradisional yang dilakukan dalam syarikat. Melabur dalam saham biasa sebenarnya adalah membeli unit kecil syarikat yang anda laburkan. Anda membeli saham syarikat tersebut dan bergantung pada prestasinya, anda untung atau rugi. Dengan pelaburan Cryptocurrency, anda sebenarnya menerima token digital, dan kuasa untuk menjalankan apl terdesentralisasi dan kontrak pintar. Perdagangan mata wang kripto berlaku, dalam Pertukaran Mata Wang Kripto eksklusif sahaja, seperti- GDAX, Kraken dan banyak lagi.

Berikut adalah beberapa perkara yang boleh dibandingkan antara kedua-duanya untuk memahami perbezaan dengan cara yang lebih baik.

A. Perspektif Pulangan: Untuk modal teroka tradisional jangka masa adalah tujuh hingga sepuluh tahun, manakala untuk pelaburan berkuasa token Cryptocurrency mempunyai ufuk yang lebih pendek iaitu satu hingga lima tahun sahaja.

B. Model: Pemilikan adalah dalam bentuk saham keutamaan dalam pelaburan tradisional. Dalam kes Cryptocurrency, ia adalah saham, token, atau Cryptocurrency.

C. Fasa Kemasukan: Walaupun anda boleh membelinya daripada syarikat dalam kes Cryptocurrency, dalam kes pelaburan tradisional ia biasanya Angel, Seed, atau kemasukan peringkat awal hingga lewat.

D. Kaedah Keluar: Ia biasanya pengambilalihan dan IPO dengan pelaburan dan pemerolehan tradisional, ICO atau melalui penyenaraian Cryptocurrency Exchange.

E. Model Perniagaan: Dalam kes tradisional, syarikat menjual produk atau perkhidmatan. Dalam kes Cryptocurrencies, ekonomi pekeliling dicipta dengan tokennya sendiri.

F. Kesahan: Biasanya dalam modal teroka tradisional, perniagaan adalah “Syarikat Liabiliti Terhad” (LLC) atau dikawal oleh undang-undang korporat. Tetapi dalam pelaburan Cryptocurrency, LLC mencipta teknologi dan menjalankan perniagaan yang berasingan. Ia juga mungkin beroperasi sebagai DAO tidak berdaftar atau Organisasi Autonomi Terpencar.

G. Mata Wang Dana: Ia adalah mata wang fiat untuk pelaburan tradisional dan dalam kes Cryptocurrency ia adalah sama ada altcoin atau mata wang fiat.

H. Pendekatan: pendekatan pasaran untuk pelaburan tradisional ialah mencipta model baharu atau menyokong model semasa. Ia sentiasa mencipta model perniagaan baharu untuk pelaburan Crypto.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *